Inna szerokość płyty - 150% ceny płyty standardowej
Możliwość oksydowania wstawki aluminowej na dowolny kolor
Foto: Płyta XPE-A czarna na desce KESLER GS z wiązaniami Bomber.
Foto: Płyta XPE-C biała na desce Pathron/PTN LAB Freecarver Titanal z wiązaniami F2 Race Titanium.
Foto: Płyta XPE-C biała na desce KESSLER GS z wiązaniami F2 Race Titanium, obok zestaw płyt XPE-A.
Charakterystyka płyty:
- Rozłożenie obciążenia od wiązania na jak największą powierzchnię deski aby uniknąć dużych punkowych obciążeń, które zwłaszcza w przypadku desek titanalowych, mogą powodować uszkodzenia konstrukcji deski, w najgorszym przypadku rozwarstwienia-delaminacji titanalu od rdzenia do złamania deski włącznie.
- Przenosi siłę z wiązania znacznie bliżej krawędzi , co minimalizuje poprzeczne ugięcie deski.
- Wykonana z polimeru tłumiącego drgania
- Bardziej symetryczne przeniesienie siły na krawędź deski (brak przesunięcia backside w tył deski, a frontside w przód deski) szczególnie dla XPE-A oraz XPE-C
- Pewne usztywnienie poprzeczne deski (przeciwdziałanie skręcaniu się deski w tzw "śmigło")
- Montaż na standardowych insertach 4x4
- Możliwość montażu na insertach o rozstawie 4cm i 6 cm
Kompatybilne z deskami SG Full Carve/Full Race, Kessler The Alpine, F2 Speedster, Pathron Freecarver
Kształt i grubość płyty został zaprojektowany tak aby w jak najmniejeszym stopniu wpływać na sztywność podłużną deski, oraz w pewnym stopniu przeciwdziałać szkodliwemu skręcaniu się deski (tzw "śmigło").
Płyta na całej długości przylega do deski co zapobiega dostawaniu się tam śniegu.
Rodzaje płyty
Płyta XPE wykonana jest w całości z polimeru. Jest to bazowa, najlżejsza wersja płyty.
Płyta XPE-A ma dodaną wstawkę aluminiową której zadaniem jak najbardziej symetryczne przeniesienie obciążenia z wiązania na krawędź deski.
Płyta XPE-C jest analogiczna do XPE-A jednak zastosowanie węgla zmniejsza masę, oraz redukuje przenoszenie drobnych drgań.
Cena
Cena:
XPE: 100EUR
XPE-A: 140EUR
XPE-C: 250EUR
* Jak zawsze dla członków naszego teamu, przy zamówieniu przedsezonowym specjalna cena ;)
Rys: Schemat przeniesienia i rozkładu obciążenia siły z wiązania na deskę za pośrednictewm płyty
Film: Fragment testów płyty XPE-A polimerowo-aluminiowej pokazujący wpływ płyty na zachowanie bardzo miękkiej deski na bardzo twardym śniegu pod bardzo ciężkim riderem.
Komentarz autora
Powodem powstania płyty był brak satysfakcjonującego nas rozwiązania na rynku. Wszystkie dostępne produkty miały naszym subiektywny zdaniem, pewne, większe lub mniejsze, wady.
Płyty "pływające" okazały się rozwiązaniem zbyt radykalnym do normalnej jazdy, mimo że osobiście kochamy to rozwiązanie, dla przeciętnego carvera zamontowana na desce typu GS mogą okazać się zbyt wymagające. Płyty typu Allflex oprócz zabójczej ceny wymagają deski ze specjalnym systemem insertów. Płyty typu "vist"/"pełzające" z kolei dają za mało w stosunku do swojej wagi.
Postanowiliśmy więc iść w płyty pojedyncze, stworzyć własną koncepcję która będzie minimalnie wpływała na sztywność podłużną deski ale będzie ją usztywniała poprzecznie, będzie przekazywać siłę z wiązania symetrycznie, bezpośrednio na krawędź, na jak największą jej długość, będzie tłumić drgania a do tego będzie lekka i tania, no i śnieg nie będzie właził pod spód, roztapiając się po jeździe w samochodzie lub salonie... ;)
Po kilku latach testów różnych materiałów i kształtów płyty doszliśmy do satysfakcjonującego rozwiązania. Satysfakcjonujące nie znaczy oczywiście optymalne, więc nasz produkt będzie dalej rozwijany, jednak wersja płyty z końca zimy 2018 okazała się spełniać nasze wymogi w stopniu umożliwiającym wprowadzenie jej do sprzedaży.
Testowe płyty będą oczywiście dostępne na wszystkich imprezach organizowanych przez Shaman-snowboard.pl TEAM.
Shaman
Dobór płyty do szerokości deski
Rys: Jak dobrać szerokość płyty
Zmierz szerokość deski 150mm od środka tylnego wiązania w kierunku środka deski:
Optymalnie - szerokość deski a mierzona po topsheecie jest równa lub 10mm większa od szerokości płyty.
Minimalnie - szerokość deski w mierzona po ślizgu w talii jest równa szerokości płyty.
Ekstremalnie - szerokość deski b mierzona po ślizgu jest równa szerokości płyty.
Wszelkie prawa zastrzeżone, e-mail: info@shaman-snowboard.pl kom: 512 166 44O (po 17:00), Kraków (okolice węzła Wielickiego)